Best deal in town!!! Click dekat sini tauu :D

Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label dresses. Show all posts
Showing posts with label dresses. Show all posts

Friday, January 7, 2011

yummie!!!

Maybe aku rase macam penah cerite pasal nih tapi dekat blog pirvate aku kot. Haha

Ok.

Korang nak tak nampak cantik di hari bahagia nanti? Mungkin jugak korang dah cukup cantik tapi nak body nampak sleek je bila pakai wedding dress?? Haaaaa...

Aku tau korang mesti pulun tak makan berbulan2, pastu beli corset, shapewear bagai kan? Haha

Cakap pasal shapewear nih, kalau kat sini tu macam merepek je kan nak beli ribu2 kan?? Padahal tak comfortable langsung *macam gaye penah pakai pulakk*

Kalau Us mari, aku penah try spanx. Tak lah mahal sampai ratus2 tapi seratus lebih adelah. Yang aku tak puas hati tu, aku baru pakai dah koyakkk???????????!!!!!!!! WTF betul. Hmmm so aku sekarang nak try cari yang baru, panty ngan camisole die sekali. Aku memang nak sangat beli yummietummie ni tapi MAHALLLL.

Oleh sebab niat aku untuk nampak cantik di hari bahagie aku, so aku terpakse lah gadaikan beberapa ratus untuk memiliki set yummietummie ini. Hahahahaha from the reviews, memang takde reviews yang tak baik lah, semua orang suka. So, aku ni jenis yang cepat percaya kan. Aku memang dah lama nak nihh tapi sebab tak berape berduit, so aku tunggu.

This year, insya-allah, aku bakal menjadi bini orang so, TERPAKSELAH KAN BELI?? Haha

Kalau korang nak beli jugak, pegi kat blog aku nihh tengok lah sendiri mane2 blogshop yang korang percaya, pegi mintak quotation kalau cukup duit order jelahh!! :)

Ni some of my personal favorites :D











So what's yours?

Boleh kempiskan perut tu yang tak boleh belah tuuu!!!

Monday, November 22, 2010

dresses.. i loike!!

Aku googloed nak cari kain net/ organza sebab nak tau berapa harge. At least, aku tau laa berape kan harge.. boleh bajet. Saje nak buat untuk doorgift *yup, I have something simple in mind* Hehehehe

Lepas tu, aku terbukak lah satu website nih. Jumpe laa wedding dresses yang super cantik!!! I loike!!! Hehehee jom kite tengok sambil meleleh air liur sebab tak de can lah nak pakai dress cantik2 tapi berbadan debab comel macam aku nihh kann?? T_T


Yang ni memang gorgeous 
tahap lidah terkeluar 10 inci.
Memang simple. Tapi aku suka.


Ni memang lah cantik tahap gaban.
Model die lagi lah cun tahap Ultraman Seven.


Yang ni aku suka sebab die banyak lipat2 
tu aku tak tau lah name ape. 
Pastu kain die berat so nampak macam cantik je.

Yang ni memang super cute. 
Kalau aku peminat setia Michael Jackson, 
maybe aku pegi tempah macam nih.


Yang ni pun gorgeous gile. 
Aku suka betul design macam ni.


Yang ni memang tak payah nak cakap ape lah.
Memang aku nak lah macam ni kan?? 
Kaler tak le cenggini.


Mostly design yang modest itu from Laura & Medni, Russian designer. Tak tau lah pulak design orang rusia nih modest ala2 menutup aurat gitu. Kau pakai tudung, dah lengkap dah kan? 

Baju untuk reception dekat Gemas tu aku tak beli lagi. Sebab belum decide lagi nak design macam mane. Ingat nak cari chiffon beaded gak. Tapi rase macam duit tu hanyut dibelai ombakk je beli mahal macam tu ye tak? Kejap lagi aku gak yang kena bebel ngan mama. Haha. Memang lah mase beli tak cakap ape. Bile sampai umah, jap lagi aku kena lah sepuluh kali tumbukan penangan bebelan mama *Ape kau merepek ni daaa??*

Dah dah.

Aku tengah on diet nih. Yelah berangan nak pakai dress mesti lah kena ade body cun baru cun. Wahhh meletopp!!!

Oklah. Til then, bye2.

Monday, August 30, 2010

wedding dress from Indonesian designer

Kelllaaasss gitu!

Entah kenape tibe2 I came thru some bloggers yang mentioned pasal designer nih. The dresses memang superbly gorgeous to the max!! Macam teringin nak pakai macam tu gak. Regardless what kind of body type I have. Huh. Mari jom kite tengok hasil artistik Irna la Perle.










Ala ala vogue the vassss gituu!! Macam style gile laah pakai dress macam nii. I suke sangat yang the 1st two pictures tu macam nampak soft dan elegant dan feminin gitu seswai laaa untuk I yang tak berape nak gedix nihh! Time2 kawin kena laa nampak ayu dan gedix hahahaha :P

Time kat office tadi sempat laa pulak kan went thru some b2b blogs and ade gak dapat cari catering murah. Bile dah browse thru some photos from catering tu punye gallery, baru laa nampak yang kamera murah gambar memang tak cantik! Ahahaha. Jahat tak ayat.

Anyway, sebab dah terbace some bloggers die kate nak save money laa untuk wedding nihh tapi wedding kau tak beragak laa pulak siap pakai baju buatan designer kot. Save money ke beb? Aduhhh. Tapi, ade satu tips yang agak smart laa kan, aku pun beri lah opinion aku dekat Paeng sebab idea tu agak ok. Kurang kan jumlah hantaran - bukan duit hantaran - dulang hantaran. Tapi bile tengok2 hantaran yg aku dah listkan tu memang dah tak boleh nak kurang. Heh. Seriously. 

Theme kaler pun aku macam nak tukar tapi bile pikir2 balik, tak kisah lah! Dark brown & gold pun cantik juge! :D


Tuesday, August 17, 2010

mari berdengki

Kan dah cakap mood nak kawin aku datang sekali sekala bila Paeng sebok message aku cakap nak baby muke macam Mia Sara whatever. Ok? Tak sebenarnye... tapi bile die cakap camtu aku pun mule laa teringat pasal kawin eh? Apape laahhhh...

Malam nih, bermule laa lagi aktiviti blog hopping from blog to blog laa kan... mesti laa aku tengok B2B punye blog... actually, malam ni baru laahh aku tau B2B tu apee.. hahahahha BRIDES TO BE ngonggg.

Oklaahh setelah aku bersakit belakang dan sakit bontot dok mentelaah blog orang yang bakal jadik binik orang nihh banyak laaa harge2 aku jumpe.

Well, aku penah kan cerite pasal baju kawin impian aku yang design Lynda Rahim tuu kan.. nak tau berape kalau nak sewa??? Sewa sepasang laki pompuan RM4k++. Tahan nafas sekarang. Kalau nak order baru tapi nanti lepas kawin die amik balik harge RM6k++???!!! Ohhh wtffff?? Oklaah bagi yang berkemampuan silakan. Tapi tu baru sepasang ko nak pakai 3 pasang kot. No komen.

Belum cakap pulak kan pasal hall decoration, wedding favors, catering, canopy laa pulaakk, hantaran lagi... ai, ni yang buat aku nak kawin pun pikir sejuta kali pun tak abis2!!! Belum cakap lagi ko nak pegi renovate umah laa pulakk kan?? Memang style orang sekarang, anak nak kawin je renovate satu umah ekk?? Huhhuuuu whatever.

Nasib baik gak laa mak aku tu nak belikan aku bedroom set baruu kalau tak mane laaa aku nak carik duit riban2 beli bedroom set baru ek?? Maklum laa aku dok cucuk2 mak aku cakap nanti adik2 aku boleh pakai pulak kan?? Macam laa aku nak bagi diorang pakai aku punyer tuhh!!! Hahahahhaha KEJAM PUNYE KAKAK. Ehhh aku takkan buat macam tu laahh aku kan kakak yang penyayang. Sile muntah sekarang.

Paeng cakap dah2 la tu tengok blog orang kaye2 memang lee ko tak mampu. Cheh. Ingat aku nak ke habis kan duit ribu2 semate2 nak buat kenduri kawin aku tuuu sambil menyusahkan semorang (sile bace sebagai parents aku)???? Oh tidak. Baik aku habis ribu riban eurotrip dengan Paeng aje! Huh.

Ok2. At least bab doorgift tu memang aku nak jimat aje. Baju kawin aku nak cantik2 bile lagi nak pakai cantik2 kot. Heheheheh ingat tak payah laa pelamin dekat reception my side sebab aku rase walaupun aku ni bukan ramah tamah type of person, agak2 reception style tak de pelamin and pengantin sebok2 jumpe dengan tetamu pun ok lah! Macam tu baju aku tak payah panjang2 sangat sampai meleret2 2,3 kaki ye tak? Hahahahah apape pun, semua tu masih perlu difikirkan.

Urghhh kenape nak kawin pun susah sangat??!!



Oii ko sebok2 kursus kawin dah pegi belum?

Saturday, August 14, 2010

cerita malam sabtu

Dah lame tak update blog ni coz bz dengan zFi mega project keh keh keh

Hari tu Paeng cakap mak die dah accept tarikh bulan October tu kaannn??? Hehehe and then his side a week after dekat Selangor. Theme color still mak die nak grey n pink. Yang kelakar mak die nak kaler pink ala fuchsia tuuhh!! Hahahah aku rase tak kisah pun tapi kena laa tengok macam mane kann??

Hari ni aku pegi Jakel nak amik langsir pastu ajak mama tengok chiffon beaded dekat Jakel coz last time tengok kat Gulati's tak laa banyak choice sangat. Aku tengok pun aku dah suke. Banyak sangat tapi yang kat Gulati's tu yang macam pink2 tu tak de dekat Jakel. So I chose grey. Mula2 tengok dulu cakap tak nak last2 beli gak. Semeter RM150. Beli laa 4 meter full lining dengan chiffon tu sekali. Untuk nikah yeeee hehehehe

Cantik laaa sebab aku nak gune baju tu balik so kena laa beli yang macam tu. If beli lace, kang pakai time biase2 orang kate aku nak pegi kenduri kawin laa pulakk kan?

Gambar seperti di bawah *more pictures bersenda gurau dekat Jakel kat my sis' fon* :-







Last2 beli gak chiffon beaded nihh ingat nak pakai nasihat kakak Aini tapi macam leceh jeeeee nak carik batu2 pulaakkk kan?? Kaler dalam gambar macam putih laa pulaak. Memang aku nak pakai putih untuk nikah tapi tak nak laaa kann lepas tu aku dah tak boleh pakai baju tu lagiii putih yangg suci lagi bersih itu sesuai dipakai pada hari nikah saje ok?

Tak pe, aku percaye dengan choice aku. Mesti cantik. Aku pakai ape pun mesti cantik. Sile muntah sekarang.

Anyway, tinggal baju bertandang je laa aku nak kena beli. Hmmmm aku ade tersuke yang ade kat Jakel tu die pakaikan kat patung kaler pink kuat ade tone purple sikit. Cantik juga :)

Tak pe laaa tu nanti2. Aku ingat kasut kawin nak kena beli kaler gold ngan silver kot. Silver boleh pakai 2 kali. Time nikah and time bertandang sebab theme pun grey ngan pink kot. Time reception kat sini ppakai kasut gold aje laaaaaaaaaaa............ huuuu

Wednesday, July 21, 2010

saye suka jimat!

Oklah entry kali ni menyentuh banyak topic since aku tak dapat nak update blog as regular as before. Ni pun menumpang laptop mama downstairs di bawah terik mentari. Aik dalam rumah pun berpanas terik??? WHATEVER.

1st thing 1st, Aini baru je balik dari kampung halaman die last week, so kan die dah siap tulis & lukis lagi macam map tapi map baju kawin hahahahah die pun tanye laa kakak die.. untuk upah jahit dalam RM100 kalau nak baju berpesen2.. aku nak kebaye jubah tu je.. cantik dan menawan. Matching tudung dalam RM35, matching net/ veil RM45 kot.. dah tak ingat tapi aku simpan kertas itu umpama duit RM100. Keh keh keh

For baju nikah pulak cheaper laa of cos since aku nak kurung moden aje.. last entry kan aku cakap pasal chiffon beaded tu, tapi kakak si Aini tu cakap beli je chiffon kosong pastu nanti kakak die lekat batu2 pun dah cantik! Yeke??? Macam tu memang jimat gilerrr. Kan? Kain chiffon kosong tu baru berape henggit, nak pun 2 meter je kot. Heh. Aku suke betul bab2 berjimat cermat tapi nampak cantik dan menawan dan ade kellaasss gitu! Auww!!!

Baju bertandang tak confirm lagi. Ni si Paeng laa lambattt...!!! Grrrr

Ni part two pulakk, after dah fall in lovey dovey dekat paper bag as wedding favor, aku pun pakse Paeng cari yang lebih murah dekat kedai2 sebab paper bag tu orang jual goreng pisang pun pakai! So mesti laa ade jual and of cos laa lebih murah bergande2! Fuhhh penat ni siap pegi kedai borong kot, finally jumpe gak dekat satu kedai ni tapi aku tak ikut... hehehe harge? Amat laa berpatutan weee~~~~~ tak kire laa orang nak kate aku cheapskate. WHATEVER.

Part three pulak, stamping yang ura2 aku nak buat tu kan, malas laa nak buat thank you tag.. penat kene gunting ketas banyak2 kan? Ape kate aku cop je dekat paper bag tu?? Haaaaa jimat ketas tak payah beli. Tinggal beli ribbon je.. ingat nak beli 2 kaler, gold & dark brown... same macam theme color untuk hall decoration kan?? Matching giteww... keh keh keh Kalau kat Gemas punye reception, mak die nak benau kaler pink & grey, kite beli jelaa ribbon kaler cenggitu... kan senang idup aku! Hahahahahahah

Pasal date nanti kite cerite entry lain ok?

Sunday, July 11, 2010

the kain story

Hari ni aku baru kenal Chiffon Heavy Beaded. Ok. Aku terjatuh cinte pulak dengan kain jenis ini. Kenape?

Mari kite discuss kenape aku suke kain ni.

Harge kain ni dalam RM100++ semeter.. paling mahal pun RM200 kot.. tu harge time sale ye kawan2 hehehehe

Cantik pun cantik, sbb name pun heavy beaded kan, of cos laaa ber-beaded2!

Paling best, kalau aku beli kain macam ni buat baju nikah and for bertandang, memang sah2 aku dah boleh kitar semula baju2 nih tak payah nak pening2 nak sewa kan ke, jual ke.. jual pun bukan dapat modal balik... second hand katenyerr.... grrrrr...

Maybe agak mahal laa kalau ko tu tak de duit tapi bile pikir2 dari aku sewa kat butik dah almost RM1k, dah laa baju bekas orang dah pakai *ehhh belagak pulak kau.. kau ingat kau anak jutawan ehh??* kalau nak cantik confirm lagi mahal laa sewa kan?? Haaa.... so, aku dengan langkah ke arah penjimatan *orang gomennn* dengan hati yang luas terbuka menerima kain Chiffon Heavy Beaded dengan hati yang terbuka keh keh keh

Nanti kalau aku dah beli kain tu, aku letak lee dalam blog nih... hehehe

Tak kisah laa orang nak kate tak senonoh ke hape, tu majlis kenduri kawin aku, suke hati aku laa nak pakai apee???!! Chehh konon. Kalau aku yang pilih jangan laa risau.. confirm cantik punye.. coz I got taste :P Ehhhh aku suke yang cantik2 mahal2 aje tau! Yang murah I tak pandang *cakap dengan berlagak macam nenek datin*

Aku ingat nak amik kaler putih tapi bile pikir2 takkan lee aku nak kitar semula baju kaler putih??? So, aku pun ade tertarik dengan satu kaler ni die cam pink lembut nak ke maroon.. beads die kaler maroon memang cantik. Mak aku pun suke gak yang tu, maybe nanti nak amik langsir nak pegi tengok dekat Jakel ade tak, kalau lagi murah lagi BEST!!!!!! Aku suke barang mahal yang aku beli jadi murah... tu laah ayat yang sebenarnyee... kah kah kah

Oklah, tu jee... maybe aku nak pegi tempah baju after raye sebab takut busy kan lepas nih.. kursus kawin pun aku belum pegi lagi... untuk wedding favors a.k.a. doorgift, finalized, aku nak beli paper bag murah tu gak! Keh keh keh kah kah kah

So long suckerrsssss...!!!!

Sunday, July 4, 2010

cerita pelamin

So me and my parents had been discussing about pelamin... tapi, yelaa kan, mestilaa nak ade gak buat kenang-kenangan gitu. Pastu mak aku cakap kalau nak pelamin, bayar sendiri, mama nak bayar catering jee.... huhu :(

Aku pun, dalam rela tak rela cakap yelaa... then baba cakap tak payah laa pelamin dekat dewan, aku cakap macam tu nak dekat umahh hahahha Also asked about nikah dekat masjid or home sweet home... bapak aku cakap rumah jelaaa heeeee~~~

And then, mase aku dah naik atas, tibe2 aku terpikir, boleh kah aku buat pelamin sendiri...??? Simple pelamin je for nikah pun kan?? So aku tengok laa ikea punye catalog, pengantin punye magazines and so forth...

Siap google lagi gambar pelamin.. which happen that I found more talented wedding planner other than Arma *dalam diam aku sangat suke die punye touch.. damn if I had ribu riban in my bank account aku dah amik diee huh* yang aku jumpe is Zaifie Zainal.. not bad laa pelamin die... well, for dresses... aku pun tak tau kenape aku macam tak minat langsung tgk butik lain punye other than Lynda Rahim punye design... kellasssss gitu!

And then, bile tengok pelamin sume... those questions came up from my sane mind...

"Are you out of your fucking mind?"
"Are you insane?"
"What are you thinking?"
"Am I capable of doing anything like that?"

Kamon laaa.... betul ke aku nak buat??? Hahhahahah anyway, the thought of wanting to DIY my pelamin was because I have to spend some amount of money which only happen of paying rent of the kerusi, pasu bla bla bla and the upah laa nak buat pelamin shit itu. Huh!

Came to mind that if I spend RM1000 for the pelamin, tapi kalau aku beli barang2 die aku boleh simpan lagi2 kerusi die tu leh letak kat bilik... kan cantikk :P Hahahaha

Apape pun, idea itu, masih dalam perancangan yeee kawan2... maybe arrangment for the hantaran tu boleh kott.. kot je laa hahha kalau mama nak sponsor lagi best!!! Hehehhee

Sunday, June 27, 2010

bedroom set

Today, we went to Bangi for some perabot window shopping hehehehe

Yelaa mama berie betul tengok ads kat dalam majalah pengantin tu RM2999 bedroom set cantik jugak laa... tapi bile aku sampai kedai die aku tersuke dekat yang lain pulaakkk

Wahhhh berangan!

Tapi kalau aku sendiri nak beli memang berangan tak sudah laa mane nak carik wang ringgit seribu pun aku takde. Huahuahuahuahua....

Aku nak gak mak aku buat ceiling tu cantik sikit. Tapi duit lagi... memang nak kawin ni susah betul. Semua nak kene buat, semua nak kena beli. Tapi kalau rumah aku dah sedia cantik menawan mestilaa tinggal beli perabot aje.. ye tak? Hahahah

Apape pun, disebabkan nak save ni, aku ingat baju reception belah lelaki baju biase dah laaa cume letak manik banyak2 jahit sendiri pun buleh kan??? Mintak Aini ajar...

Aku ade dah reserve kain kaler grey, ade sulam kat depan, tak mahal pun, dalam RM100++ kalau aku pandai tambah manik sure jadi cantik untuk baju bertandang kan??? Sebab si Paeng kate die nak kaler grey, pastu die raye tahun ni kaler grey, die kate nak gune baju melayu tu je..... ehhh senangnyee???? Kan?? Macam tu aku pun tak payah laa susah payah nak pakai melampau2... kasut kawin pun, aku ternampak dekat facebook Niky Fazrin, Ralph Lauren gitu, harge... wahhhh mampu beli yeaaahhhh RM350 aje... gambar refer below :-

Ok dakkk???

Just die punye tapak tu jelaa yang spoil sikit tapi aku memang nak carik yang macam ni jelaaaaa kene beli time2 sale gituuu ehhh kau buleh dapat ke kasut pok cik rap loren rege 300+++ kat sini??? Paling2 pun ko bayau lee RM500++++ tak gituu??? Hehehe

So, aku memang nak berjimat abis laa pasal baju-bajuan ni... tak worth it kalau beli beribu2 tapi pakai sekali ajee.... ohh sedihnye.... ohhh baju kuu.... oh duit kuu... ehhh bukan duit mak kau kee???

WHTVR.


Saturday, June 19, 2010

sale sale sale

Rase2nye kalau aku nak jual baju kawin aku tu ade orang nak beli tak???

ehhhh kau kepoh baru beli kain dah nak jual????

oh kain dan duitt...

Today, went to Jakel.... kononnye just nak survey kain untuk baju nikah nanti... mula2 tu nengok lee yang rege RM300++ itu pun aku dah sesak nafas kot!!!

Si Paeng tu kononnye kenal betul laa ngan orang2 Jakel tu so kononnye buleh lee dapat further discount. Yang paling tak buleh belah, minah tu kate, buleh2 murah harge mak mentue die tu kan pegi hambik pulak laa kan kain lace yang berharga RM600 semeter?????? WTH????

Aku punye mate mesti laa kene same besar dgn total amount yang menggunung itu.. hahahahaha. Tau tak total berape?? Die hingat mak aku nih jutawan macam bapak die kott... RM1500 untuk 3.5 meter lace, kain satin  *mahal yee RM50 semeter* 4 meter + 4.6 meter untuk Paeng... adekah sekarang rase nak muntah darah tak pun terkeluar usus perut???

Aku memang tak puas hati betul! Dah siap potong nih, belum decide cakap nak pun dah potong... adoi. Tak pe laaa mak aku pun swipe jelaa duit plastik. Hahahaha. Sayangkan anak punye pasal. Aku memang lee tak puas hati. Bayangkan... RM600 semeter untuk lace???? Kamon laaaa I'm not that rich. Tapi hidung tinggi sikit leee dapat merase hehehehe :P

Pastu mase dalam kete mak aku suggest buat jadi baju time kenduri nanti bukan baju nikah... aku pun OKAYYYY IDEA YANG BERNASS :)

So, next time pegi lagi, beli baju untuk nikah murah lee sikitt... tak mo lee mahai cenggitu. Tapi mak aku pun hepi je nengok kan lace tu... balik umah siap nak tengok lagi... hehehehe tak pelaaa sekali seumur hiduppp... SEKALI JE KE KAWIN ZAMAN SEKARANG NIH????

Mak aku pun siap tempah langsir untuk bilik aku tu... cadar belum beli sebab lambat lagi kot... nak tempah baju tuu aku ingat nak cakap ngan kakak Aini tu buat laaa tak payah laa nak tambah manik lagi... dah sarat dah tu. Hahahaha.

Nak tengok ngupe kain camne???

Tengok gambar kat bawah aku upload... hamik pakai camera fon ajee... :)






Color : krim, benang die cam gold silver sikit sebab gold die tak pekat sgt
Jadi laa baju kawin aku reception belah pompuan hek?
It's official :)


Lagipun aku dah cakap kat mak aku, hall decoration nak kaler dark brown & gold confirm cantik punyeee... hahahaha konon.

Tak pun, kaler putih & merah pun buleh juge... i loike :)

Friday, June 18, 2010

ohhh mahal ohh mahallllllnye!!!

Oklahh.. we're getting married like another year ahead. Tapi kesungguhan aku yang poyo ni menunjukkan bahawa setahun lebih tu tempoh yang sangat lah pendek. Huhu..

Aku dah browse thru Arma Wedding Couture, in love with their pelamin, hantaran deco... seriously, I LOVE IT!!! Tetapi, price yang ditawarkan, sangat mendukacitakan aku. Aku pun pelik, sedangkan decoration die tak lah heavy metal tapi harganya heavy metal laa sangat... tak larat mak! Tempah baju only for RM700??? WTH??? Ah, orang tak kaya raya macam aku memang laa bising terkezut maknyah tapi orang kaya raya, ape nak kisahhh, ye taakk?? Wuuuuuuuu..... kenapa laa aku tertarik dekat benda yang mahal2? Barang tak mahal pun cantik jugee... :P

The other day, aku tengok majalah pengantin, ada dresses lagi mengancam lagi menawan lagi menusuk tertusuk2 jiwaku from LyndaRahim. Seriously, they're insanely gorgeous!!!!! Aku pun dah mabuk tahap jiwa tertusuk nih! Tetapi, ada lagi tetapi... price range untuk sewa dresses start from RM1500... adakah aku masih mabuk lagi sekarang??? Mabukkkkkk, mabuk tak dak duit! Huahuahuahua...

Again, why, why oh why aku suke sangat fall in love dengan benda2 yang mahal????

Kalau aku punya bakal suami tu jutawan top 10 dekat Mesia ni logik gak yee aku nak suke suke macam ni, mintak je tak payah lee nak survey harga ke, nak berjimat cermat ke, mau satu rumah aku ni aku mintak die renovate & bayarkan sekali ongkosnya. Hahahaha. Tetapi, adakah bakal suami aku tu seperti di atas??

Adakah aku layak mendapat bakal suami seperti di atas???

Renung2kan lah dalam dalam.. kalau mata tu boleh ada x-ray vision kan aku mesti lagi suka renung dalam2.. woohoo!!! Hamboi hamboi, tak kuase mak!

So, macam tu, aku just collect jelaa gambo2 yang aku gemar tu, tunjuk jelaa kat orang yang bakal buat decoration untuk aku tu (masih belum appoint anybody lagi tau!) suro gak die buat macam tu!! Tak kire. Hahahaha...

I'm not a fussy customer, but I can be one when something is not like what I expected *macam laa aku perfect sangat*.. hahahaha padan muka aku dan orang2 yang akan terlibat. Hehehe. :P

Anyway, tomorrow, nak pegi tengok kain.. kalau cantik beli ajee :)

Monday, May 31, 2010

THE shoes.

Extra lame punye topic. Huh!

Ok, as u all know *sape laa yg tau pasal aku yg nobody ni kaann*, aku memang tak gemar nak pakai high heels ke, pumps ke, flats ke, even they are the cutest and the sexiest, right? Tapi aku mempunyai masalah kaki yang susah nak explain. I can only wear sandals, FLAT SANDALS i.e. seliper jepun muahahahha

TAPI TAKKAN NAK KAWIN AKU PAKAI SELIPER JEPUN KOT????

Sooo unfairr!!!!!

Disebabkan I want to look good on my memorable day, mesti laa aku nak nampak sexy, cute & cantik untuk ditengok oleh anda semuaa *sape yg nak tgk aku tuuu* ehh takkk untuk my hubby ajeeee.....

Aku dah tgk dalam website... mak kau tak nak mahal pulakk kaann??? Tapi yg aku nak tunjuk ni harge die not bad laa.... beli laa time sale confirm tak rugii :D :D :D

Kattie
cantik takk?? berbatu batu.


Tinkertoy
cantik gak tapi takde batu.


Jasmina
takde batu tapi ade bunge takut tersangkut kat kain kang payah
haishhh bukan pakai skirt


Champagne
cantik, simple ajee... i loikee :)


Ribbon
i love this!!! seriously sbb ade diamond2 gitu
so glamorous!


Disco, Boutique 9
yang ni pun ok gak tapi takut bapak aku cakap tak semenggah laa pulakk


Vella
this one is seriously FOR wedding!! I LOOOVVEE ITT!!!
Tapi consider diz : $149 for a pair of shoes?
noooooooooooooooooooooo.....
** all shoes are from nine west :)

Color untuk kasut yang akan dipakai masih belum dapat ditentukan lagi... hehehhe

Tapi dah buleh nampak tak kaler ape yg aku pick sbb kaler gold, white satin, silver memang cantik sangat for shoes, even casual one. I also like pewter and bronze color... gorgeousnesss!!!!!

Kasut yang aku nak beli mesti laa 2 pairs only, one for reception kat Selangor, the other for Gemas'. Nikahh?? Perlu kee?? Pakai jelaa mane yang ade hehehe *kedekuttt* tapi nikah setakat amik gambar kat umah, dalam umah, dalam bilik, buatpee nak pakai kasut.. time tu laa nak tunjuk kaki ku yg telah ber-pedicure huahuahuahuahua

WHTVR.

Saturday, May 15, 2010

gubahan hantaran

Disebabkan aku dah membongkar rahsie aku dekat Aini since aku nak kakak die buatkan wedding dress same nikah dress.... so aku cakap laa kakak die buat gubahan hantaran tak??

Hmmmmm expected surprise, memang laa kakak die buat kalau orang mintak. Stupid to the hell betul soalan. Kakak die still jahit baju kawin tapi yang ready made punye tak de laa huhu

Kalau gubahan hantaran, nak buat sendiri leceh.. tak laa secantik orang buatkan. Tapi tak laa semahal orang buatkan. Hehehe kalau ade skill, then buleh laa buat sendiri. Kalau dah bunge telur biase tu pun aku tak bernafsu, ni kan nak buat gubahan hantaran pulakkkk lagi tak kuase!

Aku suke yg simple, stakat ni yang aku suke, Elin punye.. my fren already married for 5 months and I fancy her gubahan hantaran. Simple and elegant.

Also love the color...dalam boxes, nampak neat.
The color pun very nice.

Aku belum pikir lagi gubahan hantaran nak kaler ape.. tapi I told Aini, for my reception nak pakai kaler white with some gold detailing. As for her opinion, yang aku buleh terima, kaler untuk pelamin whatever will be dark brown with gold detailing weee~~~ I looooooooooooooovvee the combination!

Nanti dengan mak adik2 aku skali aku suro beli baju lace dark brown dgn gold sikit2 untuk pakai time reception nanti. Untuk door gift memang buleh sangat laa box kaler gold with dark brown ribbon... oh la la!

The important thing right now is to get THE DATE.


Thursday, May 13, 2010

dresses... when is the best time to order?

Was humiliating myself to ask this question time lunch tadi...

"Bile nak order baju kawin ek?"

My fren kate, the best time is at least 3 months before ur big day so tailor tu buleh dapat the perfect measurement for ur dresses... tapi once dah engaged whatever, dah boleh laa cari2 or dah start asking around, tak pun dah survey2 harge baju dekat mane2 butik pengantin...

Why not aku start early, maybe lepas Paeng datang merisik whatever, and then aku terus cakap nak tgk2 baju kakak kawan aku tu kan? Hehehehe

Lagipun, 2 weeks before ur big day pun dah alter bagi muat2 je body gitu kan? Aku pun rase aku nak order cepat so kakak die boleh buat cantik2 sarat marat dengan manik gitu... baru keelllaas nyah! Auw, tak kuase mak! :P

Anyway, it's ur choice kalau nak sewe ke sebab lagi senang tak payah susah2 just cari the perfect design lepas tu pegi fitting...ngeee ~~~~

Aku rase baik aku confirm tempat dulu.......

Tuesday, May 11, 2010

dresses

It's still early to discuss pasal wedding dresses tapi itu yang aku selalu nak pikir coz I WANT to look good on my wedding day huhuhu

For my reception, ingat nak color putih lace die ade sikit2 gold macam main percik2 air.... waaa kellllaaaasss gitu! Perasan gileee tak pakai lagi dah nak kecoh. Hahaahhaa yela, I told Paeng nak buat color lain utk reception, then he said, why not kaler putih kan senang orang nak pakai...betul gak! Hehehe

refer gambar yang macam segan2 ni sori laa camerafon aje takde camera canggih2 cam orang tuuuu :-

  
nak tgk lebih dekat click je laa gambar tuuuuu
kaler cam ni laa aku nak, utk Paeng punye style aku belum tolong pikir lagi hahaha
** credit to Pesona Pengantin ngeeee :P


Susah betul orang lelaki ni, kaler pelik2 dah tak nak. Huh. Anyway, I've been planning nak tempah my wedding dress dekat one of my friend's kakak.. Die dok promote2 kakak die tak kisah laa tapi of cos cheaper sbb bukan designer whatsoever.

Kaler pelik yang aku cakap tu tgk kat bawah ni tapi cantik cume tak tau nak match ngn kaler ape utk the groom..cis! Nanti orang kate syiok sendiri pulaakkk :

 
Kaler die combination kaler pink sikit, biru sikit, grey sikit.. 
nthlaa tu yg aku nampak hahaha
** credit to Pesona Pengantin ngeeee :P


Lagipun mak2 andam merangkap sebahagian mak nyah dekat area rumah die tu sume amik baju kat kakak die... so buleh percaye laaa kan? Lagipun, die cakap kalau tak nak cari kain sendiri pun tak pe kakak die buleh carikkan. Energy saving... save the earth! Eh eh eh merepek.

My fren ni pun cakap kat sini manik sikit pun dah mahal so kalau harge kat sini mybe buleh dapat paling grand kot kakak die buleh buat hahahaha sooo aku pun malas nak pikir banyak2 nak carik orang bagai. Aku pun tak teringin nak pakai sewe punye (kes tak sedar diri ingat orang kaye.. eh eh orang kaye mesti laa tempah kat designer seperti Jovian Mandagie okk??)

Kakak die pun akan bagi siap sume tudung (kalau pakai tudung), veil, tiara ke ape2 yg bertepek2 tu confirm buleh pinjam takkan tak caye kawan kot hahahaha pastu matching kain utk the groom hehehehe so complete set lah nih! Lagipun aku nak die custom made ikut aku punye suke then die buleh amik utk sewe or jual... untuk reception punye dress.

Refer gambar bawah utk contoh pemakaian tudung oleh si Sari Yanti yang ayu.. senang laa pakai tudung ape pun, kalau dah cun, cun jugak.. jeeelllleeesss mak! :

  
Fuuuhhhhh kan ayu tuuuu...
** credit to Pesona Pengantin ngeeee :P




Untuk nikah ceremony, I beli terus laa baju tu coz baju nikah simple ajee just color je belum decide. Maybe peach or cream or grey or whatever tapi bukan kaler yang merepek and bukan jugak kaler putih :))


 
cube tgk yang ni plak kaler die gorgeous..baju die pun gorgeouss
paling aku suke, model die pun si gorgeous Zahnita :)
** credit to Pesona Pengantin ngeeee :P



Baju nikah aku dapat cenggini pun aku dah sukeee but not white kaler laaaa :

  
Idak lee aku nak tutup mulut bagai kan senyuman aku menawan kalbu hahaha
** credit to Pesona Pengantin ngeeee :P


Ape pun, kite tunggu macam mane hasilnye wedding dress yang aku idam2 kann.... hehehehehe

Tapi kalau dah nak kawin tahun depan bukan dah kene start tempah ke, lagi awal, lagi banyak mase die nak touch up2 baju pengantin ku.. ngeh ngeh ngeh... :P
Daisypath Anniversary tickers