Best deal in town!!! Click dekat sini tauu :D

Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label wedding cake. Show all posts
Showing posts with label wedding cake. Show all posts

Thursday, January 20, 2011

taste vs. look

Hari tu, aku google nak cari simple buttercream cake.. kononnye nak carik laahhh sample untuk bagi kat kawan aku. Tapi belum bagi lagi lahh ahahaha

Aku nak simple2 je kek aku janji sodap. Lepas tu aku nak makan topping cake tu sekali. Aku tau sekarang trend wedding cake semua nak fondant je. Memang lah cantik. Tapi aku tak boleh makan pun benda tu, bayar mahal2. Ohhh tidak.

Aku pun ade terbaca pasal benda nih sebab bride to be tu die tanye, die confuse nak buttercream ke fondant sebab die takut baker die tak boleh buat cantik macam fondant cake. And that's the only reason die taknak buttercream. Aku lupe nak save link tu. Aku pun bace comment semua, ade jugak baker lain comment cakap sebenarnye, fondant tu bukan untuk dimakan??? Ahahhaa padahal dulu aku dah siap makan kot. Lepas tu, ade jugak orang kate, look mestilah better sebab gambar is forever. Whatever.

Bagi aku, masih terlalu awal untuk aku decide buttercream ke fondant. Tapi lately, aku tengok website Green Wedding Shoes tu, banyak pulak wedding, cake diorg buttercream. Hahaha yang aku tau, buttercream tak elok sangat kalau letak kat luar lame sangat. Pasal letak luar tu, aku rase tak de problem sangat bagi aku since aku buat kat dewan yang ber-aircond siap hehehehe tapi janganlah overconfident sangat.

Oklah, just wanna share with you guys gambar buttercream wedding cake yang aku jumpa dengan bantuan ejen pencarian google. Heh.













Cake cake cake!!!!!!!

Sukenye aku tengok semua cake nih. Simple je pon. Ehhh kau cakap simple kau boleh buat ke??? Hahahha

Apape pun, taste or look it's your choice :)

Adios. Nak pegi makan cake.

Saturday, October 2, 2010

cerita kek yang tak berkesudahan

Some of the links I found kalau ade hati nak bake ur own cake!!! Hehehehehhe

CountryLiving

Cake Recipes

Some of the simple cake designs yang aku memang dah jatuh cinta. Aku tak tau lah kenapa issue cake ni macam penting sangat bagi aku. Maybe cake design tu boleh menunjukkan personality aku yang macam tak de personality ni kot? OHH MAYBE.


Some of the pictures of 
SIMPLE DESIGN WEDDING CAKE
that I got from google.

agak menarik tapi kaler die agak dull.

This one looks nice.

This one looks pretty :)

And pretty.

And pretty *macam towel good morning lah pulak*

And pretty.

And lovely.

And GORGEOUS!!

And pretty.

And lovely unique :)

And sweet.

And pretty.

And lovely.

And so damn SEXY CAKE! Haha

And crazy.

Hahahhaha


But yeah, aku memang nak cake yang simple aje. Nak makan time cutting cake ceremony tu tak lah susah sangat kan? Aku dah bagitau Shima since die datang umah aku hari nih, die cakap tak pe ade setahun lagi nak practice! Heh :D

So grateful and happy to have a friend like that laaa kan??

Kau ingat nak beli cake fully fondant tu berape?? Kek yang seketul tak bertingkat pun dah nak 150++. Ini kan pulak wedding cake yang bertingkat2 confirm harge ade gak lime rat. Waahhh banyak duit kau.

Apape pun, simple kan lebih menawan. Sebab tu designer handbag pun simple aje. Tapi harge mak aihhh kau tak nak ingat pulakk kann?? Hahahahahah Betui tak?


Wednesday, September 29, 2010

cake yang simple dan comel.

Aku jumpa kek best nih! Cube tengok sini. Tak payah heavy sangat deco cake, simple macam mak nenek. Ok? Mak nenek? Ehhhh cube tengok sendiri. Tak payah lah nak berhias macam pengantin gak. Cukup lah sekadar rupa kek yang sooo eatable. Kan? Kek kawin kau tu kalau macam2 orang nak makan pun takut. Aku nak potong pun sayang. Lagi kan nak makan. Hahahaha. Kalau deco kurang, harga pun kurang. Mak suka murah2 nih... Ahahahha

Contoh kek yang pocket friendly... wahhh sangat lah friendly dengan poket I yang tak berape nak kembung tu kan?
Cenggini order je kek cokelat 3 size. Huahuahua
Nak lagi menarik? Tambah ajelah bunge ros kaler merah
confirm meletopsss kek tu dari pengantin oppsss


Kek yang paling vogue the vass. I loike.
The simplest thing can be the perfect one :)


Kau suka bentuk love? This cake is especially for youuu...
Kau nak tinggi lagi? Tambah ajelah kek seketul lagik.


Kalau aku order kek cenggini tak pulak confirm orang rebut2 nak makan kek aku kot. Yelahhh biase lahh mak kan memang memahami kehendak si pemakan kek. Kek yang eatable hanyalah boleh sangat2 disentuh apabila :-

1. Kek sangat friendly kepada si pemotong.
2. Kek sangat friendly kepada si pengambil sepotong kek.
3. Kek sangat friendly kepada si pemakan sebab senang nak makan.
4. KEK YANG SANGAT SEDAPP!! Tak kire lah buruk macam kek sarang semut tu tapi sooo daapppp mak nak makan sebijik. Bukan sepotong dah. Fuhhh.

Memang yang paling penting, KEK TU KAU NAK MAKAN KOT. BUKAN KAU NAK LETAK DEKAT MUZIUM. Duhhhh..

Kalau aku order kek cenggini rase2 mak aku marah tak? Ahahahaha. Muahahahahhahahahaha lantak.

Ciri2 kek idaman *cheeewahh kek pon kau nak ciri2 idaman ke?* :-
1. Kekemasan itu penting.
2. Kesedapan hingga menjilat sepuluh jari.
3. Minimal decoration.
4. Kaler yang menjolok2 mate. Kalau kaler tu nampak sedap memang lahh aku rase macam nak jerit je kat sape2 yang lalu2 depan kek tu, "WOI POTONGKAN KEK TU KAT AKU SATUU!!" Ish2 behave. Behave.
5. Kalau ade stawberi memang aku sangap kejap. Naaaakkkkkkkk cepat bagi aku stawberi tu dulu baru aku main jauh2.
6. Make sure icing/ cream yang membaluti kek itu cukup tebal ok. Jangan kau letak setakat macam nak pakai baju seksi2 jarang gitu tak mau.
7. Filing kek sure kena vogue the vass. Stawberi filing memang terbaik! Tak main lah jem2 aku nak BUAHHH!!!







SHIMA, KAU RASA KAU BOLEH BUAT TAK UNTUK AKU????????





Rase macam nak ajak Paeng pegi Secret Recipe sekarang. Grr...


p/s : links untuk tips wedding cake yang pocket friendly HERE and HERE.

Sunday, August 22, 2010

jalan-jalan cari cupcake



Ok. So I found this.

Hope that helps!




p/s: ape lagi, belanje laa cupcake dekat aku sebijik!

Monday, August 16, 2010

reception (his)ide

Memang mak die tu dah pegang genggam erat tak nak lepas punye type of person, die cakap die nak kaler pink ngan grey... okkkkk????

At first memang aku tak boleh nak imagine pun tapi aku pun tak nak laa cakap ape sebab itu pon his side kan? Lantak nak buat kaler kuning campur ngan biru pon tak pe! And then, I found THIS.

Hahahaha quite menarik and mak die pulak cakap nak die pakai kaler pink kott!!! Hahahahaha for me, I dont mind what kaler since I have a fair skin, any color pon buleh :P Tapi Paeng, dieee kannnn die kannn ehehhe tak mau lee cakap nanti die merajuk setahun! Hahaha

Anyway, it's kind of fun punye theme kaler, I wish I could order a cake for the ceremony ikut theme color, nak 3-tier cake, the top cake, tapi the 2nd n 3rd tier tu cupcake... walaaaaweehhhhh I loikee!!!  Aku nak design simple aje laa since IT'S A WEDDING NOT A BIRTHDAY PARTY kan???







gambar : pegi carik sendri kat google


Sedapnyeeeeerrrrrr!!!! Tulaaa aku dah naik geram tengok cake bagai. Huissshhhhhhh ni yang buat aku nak pakse Paeng pegi beli cupcake this weekend weeehhuuuuuu ~~~~~


Daisypath Anniversary tickers