Best deal in town!!! Click dekat sini tauu :D

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 13, 2012

151 days

Ada hati nak buat snacks. Pergi beli marshmallow dekat Pavvy. Satu packet large punyaa. Huahuahua.

Belakang ada resepi easy peasy punya. Bak kata Lady Verde. Heh. Mesti quote orang glemer. Haha.

Resepi pakai microwave oven je. Kan budak kecik umo 7 tahun pun boley buat. Tapi aku umo 7 tahun dulu tau makan donut aje. Haha.

Mane tak penyabar aku nak try. Pulak dah. Ada hati nak buat pavlova. Tapi sebab hari tu gua kawin tak dek orang nak sedekahkan gua mixer dengan oven. Hehehehe

So aku pun dengan bangganya gather dulu bahan2 senang gilaa

Bahan2 yang diperlukan :
Marshmallow sebanyak yang anda rasa perlu.
Coklat 2 bar Cadbury yang small
Susu sesuka hati tuang
Butter sesedap rase nak letak
Kacang kalau suka
Cebisan marshmallow

Mula2 masukkan coklat, marshmallow, susu dan butter ke dalam pinggan ke apa sajalah yang tuan puan ada. Tapi make sure pinggan anda microwave friendly.

Panaskan sampai cair.

Kacau dan masukkan kacang dan cebisan marshmallow.

Chill dan boleh laa makan begitu sahaja.


Rasa???

Mestilah sedap. Rasa coklat. Hahahaha.





Rupa memang buruk sikit. Tapi rasa sedap. Hehehehe

Nak cuba?

Tapi berhati2 ya semasa mengendalikan microwave anda.

Kalau tak puas hati bolehlah search sendirik resepi snack yang anda suka.

Sekian.




P/s: its comingggg!!!!!

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers