Best deal in town!!! Click dekat sini tauu :D

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 1, 2010

the little things.

So far, lepas aku dengan rasminya bersetuju sebulat suara nak sangat kan jadi bini kepada En Paeng, aku pun start terus mencari tercari-cari ape yg aku suka, ape yang aku nak untuk wedding aku nanti. Semorang pun ade dream wedding tersendiri termasuklah aku yang konon berlagak tak romantik dan berjiwa 18SG ini. Keh keh keh

Memang selame ni aku memang tak penah pun berangan nak kawin macam mane, kaler ape, nak macam mane, dekat mane, bile blablabla. Tapi aku rase bile dah terjebak ni, al maklumlah dah jadi b2b konon kan. So aku pun browse untuk dapat ideas, either from encik google ke, encik yahoo! ke, encik blogspot ke tak kire laa mane2 idea dan inspirasi tu boleh dijadikan bahan dalam mencapai impian saye untuk mendapatkan dream wedding itu. Oh sangatlah poyo.

Berbalik kepada preparation untuk dream wedding itu, telah pun aku search design invitation kad tu kan, aku memang dah jatuh cinte tahap maksimum dah ni memang berkobar2 aku nak buat lah! Tapi kad kawin tu confirm aku kene order kat kedai. Since aku memang kurang gemar dengan design typical malay itu *kau ingat kau minah salleh*, yes, aku menganggap diriku ini minimalist. Kes kes kes. Poyo. Whatever. Janji hati aku rase puas. Aini cakap aku fussy. Tetapi aku taklah cerewet mane. Janji aku rase cute dan comel, aku confirm cakap.... AKU SUKA. Dalam bahase minah salleh, I LOIKE! :P

What about the little things yang hadir dalam wedding preparation aku yang aku langsung tak jemput itu? Mari aku crappies kan lagi entry ini. Ok. Aku dah cakap aku suke kad mentioned dalam entry before ni kan? Ade aku cakap aku nak tukar kaler die? Ade aku cakap aku nak tukar pulak border die? Ade tak aku cakap aku nak ribbon kaler ape? What about the design yang aku nak on the front cover of the card? Tak pulak aku mention aku nak font jenis ape??? Haaaaaa banyak tak aku nak ikut kepale aku aje? Mau tak nak pening pulak tukang buat kad tu kang. Ahhh customer always right maaaa

Untuk make up pulak, ade aku cakap aku tak nak make up tebal berhincisss ituu?? Ade aku cakap kening buat tu huduh cam bapok? Tak nak pulak time aku cakap hidung yang diorg buat shadowing tu cam mak nyah nak kene baling sliper? Lagi, lagi faux eyelashes yang mintak penumbuk itu??? Ohh tidakkk. Tapi itulah the little things yang bermain-main dalam kepale hotak aku.

OIT, LITTLE THINGS! SILE KELUAR SEKARANG.

Belum masuk tang dresses, hall & bedroom decorations, pelamin blablabla. Banyak benda nak pikir. But everything yang aku suke yang aku dapat from the magazines tu semua aku suka so, aku malas dah nak pikir yang lain. Kalau pun orang cakap dah outdated laa beb, WHO CARES???!! Sebab tu I suke classic design yang takkan ditelan dek zaman. Chewah! Touch up sket with the modernization, jadilah ia contemporary look. Wahhh so sophisticated gitu! I loike!

Sometimes, memang aku tak suka nak pikir berlebih-lebihan tapi bila pikir macam itu macam ini, along the journey, memang anda akan rase the satisfaction dalam membina dream wedding anda. Cheh, dah macam iklan laa pulak.

Dah dah.

Terlebih sudah.

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers