Best deal in town!!! Click dekat sini tauu :D

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 2, 2010

au naturel

Sile muntah untuk tajuk kali ni.. *vomittt*

Adekah aku pernah menyebut tentang make up pengantin yang tebal berinci2 tuu?? Tak de?? Okay, kat sini aku nak bagi presentation sikit *layak je jadi pegawai penerangan tapi exam gagal.. hampeh tul!*

Aku tak de laa slalu pegi wedding orang menyebok2 ni kecuali aku terpakse dan suke nak kuar ngn Paeng *reason untuk dating huahuahua* tak pun aku rase macam wajib pegi, tak pun aku memang teringin nak tengok.. ah, apape laaa!

Bile aku tengok muke pengantin, perempuan ye.. bukan lelaki *tak semua lelaki ensem di mate aku muahaha*, aku mesti tengok make up diorang.. sesiape yg kenal aku mesti tau aku yg berumur 24 tahun ni memang tak gemar make up.. eye liner pun belum penah jejak kat mate aku ni *tipu gile.. try ade.. pastu aku tak sukeeee pegi cucik balikk huh*

Mane ade pompuan kat dunie ni yang tak suke nampak cute eh eh cantik kan?? Tapi bagi aku perlu ke make up tebal untuk nampak cantik?? Okay laa aku tak mau nanti member2 I yg suke tarah kening, pakai eye liner, pakai lipstick tak pasal2 jadi musuh aku.. WHTVR.

My point here is, WAJIB KENE MAKE UP 10 INCI TIME KO KAWIN NANTI???????

Okay time2 ni laa aku nak dengki kat minah2 salleh dalam website greenweddingshoes tuh!!! Mane aku tak jeles... kulit diorang mane laa cun sgt tapi dalam gambar wedding diorang make up tak over, buleh kate natural look/ nude make up/ make up sendiri type of make up yang diorang apply mase wedding diorang. DENGKI NIH.

Bile aku bangkitkan isu berbangkit ni *sejak ko keje gomen bukan main sedap ko pakai ayat gomen* dekat Aini, die cakap kat aku dengan nada yang aku kurang gemar... ingat nak back up aku, cis! Die cakap, "Ngko ingat cuace Mesia ni same ke cam diorang, 2 minit je kat sini make up cair.." Aduhh... perlu ke make up tu cair?? Adekah make up diperbuat dari ais?? Macam tu pakai ais kering laa balut dgn rumput kering macam orang dolu2 buat *yeke.. main sebat je aku* Ah, tak kisah lah!

Abis tu, aku tak nak muke aku cam hantu tepung gomak, tak nak jugak orang nampak structure muke yang tak rate tu disebabkan make up.. TIDAAAKKKK!!! Not on my wedding day!!! Abis tu, aku pun nak kulit muke aku yang berparut2 jerawat ni nampak mulus, licin macam kulit telur berbasuh yee... macam manee???

Aku masih belum jumpe solution dengan masalah aku ni. Aku paling benci make up tebal macam mak nyah a.k.a. pondan... nak suro naik tulang idong laa, pipi laa kening laa eiii...huduh tau tak huduhhhhh

Aku bukan nak menghine kerja tangan mak-mak andam sekalian tapi kalau nak buat muke orang tu tgk lee sesuai ke idak ni main colek sane colek sini... hambik ko jadik lee kau hantu tepong gomak sehari bukan raje sehari. Huh.

Dah2 cukup menghine orang hari ni.. tapi aku try laa search make up untuk pengantin bagai... tapi pencarian aku cukup laa setakat ni jee... aku tak sukee laa.. aku nak tanye lagi sekali : WAJIB KENE MAKE UP 10 INCI TIME KO KAWIN NANTI???????

Soalan yang aku pun tak tau sape lagi aku nak suro jawabb.......

Aku nak make up setakat tutup2 cacat cela aku nih, kasik warne kulit even, tambah lentik2 sikit bulu mate *no fake eyelashh macam untaa*, sikit kasik bibir tak nampak pucat dah laaa... sedihnyee... macam ni aku nak try pegi kedai make up professional nak suro diorang lukis2 kat muke aku, nak tgk hasil natural look yg aku nak, kalau tak seswai aku suro laa die letak kaler sikit ye takk???

Ntahlaaa..... kenape aku cerewet sangat??

Menyusahkan semorang.

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers